Kırık Rapsodi’de ve Rüya’da müziğin yeri

Kırık Rapsodi’de ve Rüya’da müziğin yeri

Kırık Rapsodi’de ve Rüya’da müziğin yeri

Kırık Rapsodi’de, gerek devamı olan Rüya’da müziğin yeri önemli. Anlatının çatısını Franz Liszt’in Macar Rapsodileri’nden esinlenerek üç bölümde kurguladım. Her bölüm gerek temposu, gerek içeriği bakımından bu rapsodilerin farklı bölümlerindeki tempoları ve temaları yansıtıyor. Birinci bölüm bir yaz gününün rehavetiyle ağır ve telaşsız başlıyor. Kahramanların yaşamlarında her şey günlük güneşlik. İkinci bölüm yakıp yıkan, ezip geçen, kırıp döken bir bölüm. Savaşlar, soykırım, darbeler, devrimler… Üçüncü bölüm duyguların uç noktaya vardığı, coşku dolu bambaşka bir alem. Diğer taraftan bu üç bölüm – ya da romandaki ifadeyle “perde” – yedi tablodan oluşmakta. Her tabloda farklı besteler dinleniyor. Birinci Tablo’da, Do majör veya Do minör besteler var örneğin. İkinci Tablo’da Re Majör veya Re minör besteler. Hikâyenin sonuna yaklaştıkça dinlenilen müzik de adeta “yükseliyor” ve karakter değişimlerini, ruh hallerini yansıtıyor.

DÜŞÜNCELERİNİZİ BENİMLE PAYLAŞIR MISINIZ?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.